На втория уебинар в НАИС академия, на тема „Нелоялни търговски практики“, който се проведе на 23.02.2021 стана ясно, че освен ясно описаните като заблуждаващи и агресивни практики в чл.68ж и чл.68к на Закона за защита на потребителите има ситуации, в които трудно може да се определи каква е практиката. При всички положения обаче, всяка комуникация на търговец към потребител е практика.
Адвокат Огнян Варадинов запозна участниците подробно с:
Директорът главна дирекция „Контрол на пазара“ в КЗП, Игнат Арсенов, запозна аудиторията с:
Изпълнителният директор на НАИС Свилена Насалевска, разясни в своята презентация, че една от добрите практики за търговци е да дадат възможност по ясен, разбирам и прозрачен начин възможност на потребителите да подадат оплакване.
Асоциираното членство в НАИС от страна на търговците и възможността техни клиенти да подават жалби, по които да водят преговори в онлайн платформата nais.bg, дава възможност за повишаване доверието помежду им. Тези преговори могат да се водят, както директно между страните, така и по тяхно желание, с помощта на трето независимо, неутрално лице- медиатор, който да подпомогне постигането на споразумение между тях.
По традиция лекторите отговориха на всички поставени от участниците въпроси.
Ако още не сте били на уебинар на НАИС академия, не пропускайте да се запишете за на academy.nais.bg.
Можете да следите за следващите ни събития в секция Новини в сайта на НАИС и на страниците ни във Facebook и LinkedIn.
Разбира се, Център за АРС НАИС продължава да е на разположение за всички вас с онлайн платформата си за решаване на спорове между потребители и търговци.
Ако сте търговска фирма и искате клиентите ви да потърсят диалог първо с вас, когато са недоволни и да не бързат със завеждане на дела, или подаване на жалби към държавни органи, запознайте се с условията за членство в НАИС или направо се регистрирайте тук.
Ако сте потребител и сте недоволни от търговец, един от начините да бъдете компенсиран/а е като подадете жалба. Освен на посочените от търговеца канали за това, можете подадете жалба и тук. Ние ще се погрижим тя да достигне търговеца, за да има възможност да откликне на нея.