НАИС АКАДЕМИЯ: Какво научиха търговци, юристи и маркетингови специалисти на уебинара Нелоялни търговски практики?

На втория уебинар в НАИС академия, на тема „Нелоялни търговски практики“, който се проведе на 23.02.2021 стана ясно, че освен ясно описаните като заблуждаващи и агресивни практики в чл.68ж и чл.68к на Закона за защита на потребителите има ситуации, в които трудно може да се определи каква е практиката. При всички положения обаче, всяка комуникация на търговец към потребител е практика.

Адвокат Огнян Варадинов запозна участниците подробно с:

  • Понятие за търговски практики и за нелоялни търговски практики;
  • Видове нелоялни търговски практики;
  • Способи за анализ на търговските практики;
  • Черен списък с хипотези за заблуждаващи и агресивни практики
  • Практически примери за заблуждаващи действия и бездействия от страна на търговците.

Директорът главна дирекция „Контрол на пазара“ в КЗП, Игнат Арсенов, запозна аудиторията с:

  • Най-новите примери от практиката на КЗП,
  • Правомощия и санкции, които налага КЗП за нелоялни практики,
  • Интересна информация за предстоящи промени в законодателството, свързани с такива практики.

Изпълнителният директор на НАИС Свилена Насалевска, разясни в своята презентация, че една от добрите практики за търговци е да дадат възможност по ясен, разбирам и прозрачен начин възможност на потребителите да подадат оплакване.   

По данни на НСИ от 2019г, 4.3% от населението,  ок. 50 000 души на възраст между 17 и 74г., се отказват от онлайн покупка, защото се опасяват относно получаването или връщането на стоки, подаване на оплакване или искане на обезщетение.

Асоциираното членство в НАИС от страна на търговците и възможността техни клиенти да подават жалби, по които да водят преговори в онлайн платформата nais.bg, дава възможност за повишаване доверието помежду им. Тези преговори могат да се водят, както директно между страните, така и по тяхно желание, с помощта на трето независимо, неутрално лице- медиатор, който да подпомогне постигането на споразумение между тях.

По традиция лекторите отговориха на всички поставени от участниците въпроси. 

Получихме много позитивна обратна връзка за уебинара, а особено ни беше приятно да прочетем, че това, който най-много се е харесало на един от участниците е комуникацията с тях от страна на НАИС академия.

Ако още не сте били на уебинар на НАИС академия, не пропускайте да се запишете за на academy.nais.bg.

Можете да следите за следващите ни събития в секция Новини в сайта на НАИС и на страниците ни във Facebook и LinkedIn.

Разбира се, НАИС продължава да е на разположение за всички вас с онлайн платформата си за решаване на спорове между потребители и търговци.

Ако сте търговска фирма и искате клиентите ви да потърсят диалог първо с вас, когато са недоволни и да не бързат със завеждане на дела, или подаване на жалби към държавни органи, запознайте се с условията за членство в НАИС или направо се регистрирайте тук.

Ако сте потребител и сте недоволни от търговец, един от начините да бъдете компенсиран/а е като подадете жалба. Освен на посочените от търговеца канали за това, можете подадете жалба и тук. Ние ще се погрижим тя да достигне търговеца, за да има възможност да откликне на нея.

Публикувано на 23.02.2021г. Обратно в новини