Създадохме рубриката „Потребителска читанка“, за да запознаваме българските потребители с новости, свързани с техните права и възможности да подават жалби и решават споровете си с търговци, от които са останали неудовлетворени при покупка на продукт или услуга.
В настоящата публикация разказваме за акцентите в документа, с който се полагат основи на политиката за защита на европейските потребителите от 2020 г. до 2025 г- Програма за потребителите. С нея се цели да се даде отговор на непосредствените им нужди в условията на продължаващата пандемия от COVID-19 и да се повиши тяхната устойчивост. Програмата обхваща пет основни приоритетни области:
Знаете ли, че ние като потребители генерираме 54% от брутния вътрешен продукт на ЕС?
Целта на новите европейски политики ще бъде да се стимулира търсенето, като в същото време се насърчава по-екологосъобразно, в по-справедливи условия и по-добре информирано и ориентирано в цифровизацията потребление. Обръща се и сериозно внимание на ефективното правоприлагане и правна защита на потребителите, както и подкрепата за такива със специфични потребности.
Във връзка с пандемията от covid-19, комисията планира:
Неотдавна нашето онлайн училище за добри търговско-потребителски практики, НАИС академия, проведе първото си обучение за нелоялни потребителски практики, в което разясни кои са те, как търговците да внимават да не ги допускат и какви глоби ги застрашават, ако волно или неволно използват такива.
Ако като потребители усетите, че сте застрашени от нелоялна търговска практика, винаги можете да подадете жалба към търговеца в онлайн платформата на НАИС, nais.bg и да опитате да разрешите проблема с търговеца, било то чрез директни преговори с него или с помощта на трето независимо и безпристрастно лице, медиатор. Всичко това се случва изцяло онлайн, под формата на чат, от удобно за вас и търговеца място, по удобно за всяка от страните време.
Следете рубриката Потребителска читанка, в секция Новини, на nais.bg, за продължението на текущата публикация относно акцентите в Програмата за потребителите на ЕС за периода 2020-2025. В Част 2 разглеждаме мерките, които ще предприеме Комисията във връзка с екологичния и цифровия преход в потреблението на Европа.
Последвайте и профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook, за да сте винаги в час с най-новото в областта на онлайн решаването на потребителски спорове.
Източник: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_2069