Рубрика: Потребителска читанка
Европейската комисия е регистрирала, че с разпространението на новия вирус в ЕС недобросъвестни търговци рекламират и продават на потребителите продукти, като защитни маски, защитни шапки и дезинфектанти за ръце, за които твърдят, че предотвратяват или лекуват инфекции.
Ето някои от съветите, които тя отправя към европейските граждани, за да не стават жертва на подобни измами.
"Потребителите трябва да са предпазливи, ако в своята реклама или оферта търговците:
Европейската комисия напомня на потребителите от ЕС, че националните правителства в Европа предоставят официални съвети въз основа на научните факти относно начините за предотвратяване на инфекция от COVID-19. Когато потребител попадне на неподкрепени с факти твърдения или на подвеждащи твърдения на онлайн платформа, той трябва да сигнализира за неподходящо съдържание към оператора на платформата. В резултат на писмено искане до Allegro, Amazon, Alibaba (AliExpress), Cdiscount, eBay, Facebook (Facebook, Facebook Marketplace, Instagram), Microsoft (Microsoft Advertising, Bing, LinkedIn), Google (Google Ads, YouTube), Rakuten, Wish и Verizon Media (Yahoo, HuffPost, AOL, TechCrunch), от комисаря по въпросите на правосъдието и потребителите Дидие Рейндерс за съдействие по темата, изброените фирми вече работят в тясно сътрудничество с органите за защита на потребителите за бързото премахване на такива практики в техните платформи
Съветът на ЕК към търговците е да действат отговорно – да се въздържат от гореспоменатите практики и да ги забранят, като вземат предвид всички инструкции и съвети на националното правителство във връзка с мерките за защита от COVID-19.
Подробности можеш да видиш на сайта на ЕК.
В рубриката „Потребителска читанка“, ще публикуваме още информация свързана с правата и защитата на потребителите от ЕС. Последвай ни в профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook, както и в страницата НОВИНИ на nais.bg, за да защитиш по-добре портфейла и интересите си като потребител.