Вероятно се чудите защо логото на НАИС в профилите ни в LinkedIn и Facebook и на сайта ни, nais.bg, са различни. Обяснението е свързано с една чудесна новина.

НАИС спечели финансиране по Потребителската програма на Европейската комисия, в частност за подпомагане развитието на организации за алтернативно решаване на потребителски спорове, по проект към агенция CHAFEA[1]. Средствата от финансирането се инвестират в допълнителни разработки на НАИС платформата, редизайн на сайта, популяризиране дейността на НАИС и др.

Вече е факт новото лого на НАИС.

 

 

 

Двете пресичащи се стилизирани диалогови балончета символизират диалога между потребител и търговец. Пресечната зона, която комбинира в лилаво червения цвят на едната страна със синия на другата, е символ на общите интереси и разбирателството помежду им. Скоро и сайтът на НАИС ще има нов дизайн, версия на английски и реновирани страници и менюта.

Новостите не свършват дотук. През месец август 2020, вече всички потребители ще могат да подават жалби не само към търговците на техните официални канали, но и в онлайн платформата на Център за ОРС НАИС на адрес nais.bg. Отново ще имат възможност при желание от тях да поискат решаване на спора, но вместо да подават повторно жалбата си в платформата на НАИС, ще могат само с едно натискане на бутон, да заявят желанието си директно в нея.

Ползата за фирмите, които нямат собствен канал за подаване на жалби е че вече ще имат удобен такъв, уеб-базиран и достъпен от всяка точка на страната и по всяко време, под формата на чат диалог, в който ще могат да работят по проблеми възникнали между тях и потребителите. Това им дава шанс да запазят клиент, дори когато последният е останал неудовлетворен, да отстраняват недостатъци в работата си, да подобряват качеството на продуктите и услугите си. Когато проблемите се дискутират открито между двете страни и се работи по тях, се предотвратяват неприятни последици като негативен отзвук по адрес на търговеца и продуктите му в социалните мрежи и форумите, лош ПР, глоби от КЗП и други институции или съдебни дела.

За всички търговци, които вече имат официален канал за получаване на жалби от техните клиенти, ползата е, че тези от тях, които не желаят да им се доверят и предпочитат директно да се обърнат към неутрална, обективна организация като КЗП, съд, НАП и т.н. биха могли да подадат жалбата си към друга независима организация като НАИС, в която да имат шанс да потърсят заедно решение на проблема, без негативни последствия.

Ползата и за потребители, и за търговци е, че при затруднена комуникация и задълбочаване на спора помежду им, винаги, по всяко време, могат да поискат асистиране в преговорите помежду им от трето неутрално, независимо лице- медиатор. Целта на последният е да провокира страните към открит диалог, да уталожат емоциите, натрупани по време на спора, да идентифицират общите си интереси, да дават креативни предложения за решения на спора и в най-добрия случай, да постигнат взаимноизгодно споразумение. Целия процес се контролира от двете страни, поверената информация се запазва в конфиденциалност, никой не им налага становища и решения, които не биха ги удовлетворили, двете страни са равнопоставени и участват напълно доброволно в процедурата по медиация. Благодарение на достъпността на НАИС платформата в уеб-пространството всички участници в спора могат да се включват във виртуалния чат в удобно за тях време, на удобно за тях място.

Следете профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook, както и в страницата НОВИНИ  на nais.bg за още подробности. Ако имате въпроси, пишете ни в коментари към публикациите на профилите, в Messenger или на нашия адрес office@nais.bg.

 

[1] CHAFEA- The Consumers, Health, Agriculture and Food Exchange Agency

Публикувано на 29.02.2020г. Обратно в новини