Рубрика: Потребителска читанка

 

В предишната статия, Нелоялни търговски практики при онлайн пазаруването, от рубриката Потребителска читанка, разказахме за агресивни и подвеждащи търговски практики.

Сега ще засегнем темата за личните данни и тяхната ценност за онлайн бизнеса.

Докато ползваш даден сайт, често пъти ти се искат лични и други данни, които се оказва, че са доста ценен продукт за сайта. Лични и други данни в интернет струват пари. Потребителите не винаги са наясно как работи това. Дори ако не си дал съгласие да се  ползват, поведението ти може да бъде наблюдавано или личните ти данни да бъдат обработвани по друг начин.

Добре е да знаеш, че фирмите, които основават своите бизнес модели на монетизиране на лични и други данни, често имат интерес да задържат вниманието ти възможно най-често и възможно най-дълго. Това напомня ли ти нещо? Прекарваш ли неусетно множество часове във Facebook, Instagram, Tik-Tok или друга платформа?

По-дългите и по-чести посещения генерират по-високи доходи за бизнеса.

А прави ли ти впечатление, че докато гледаш къде са на пътешествие твоите приятели във Фейса, ненадейно отстрани, вдясно на екрана, ти се появяват оферти за неща, които напоследък си търсил в мрежата. Ама как пък точно тази чаша, дето гледах за нея оня ден сега е на промоция?

Чувал/а ли си за big data (големи масиви от данни)? Такива са множеството данни за поведението на купища клиенти, които се обработват и на базата на които могат да се правят прогнози за поведението на потребителя. А като се комбинират данни от различни платформи и онлайн магазини, които от своя страна са собственост на един и същ бизнес, става още по пълна картината за всеки един юзър.

Следи за следващата публикация от „Потребителска читанка“, където ще разкажем по какъв начин може да се използва big data, на профилите на НАИС в  LinkedIn и Facebook, както и в страницата НОВИНИ  на nais.bg.

Публикувано на 17.06.2020г. Обратно в новини