Ако си потребител, който е останал недоволен/на от продукт или услуга, задължително пробвай да преговаряш с търговеца, от който си я получил. Потърси на сайта му политиката за подаване на жалби или се информирай за нея от негов служител, в контактна точка за клиенти.
Тази стъпка е необходима, за да известиш търговеца, че не си доволен от сделката си с него. Оплакване в социалните мрежи и увреждане на репутацията му в общественото пространство няма да реши проблема, докато не поставиш пред него ясно и точно причините за недоволството и исканията ти за решаване на ситуацията.
Жалбата може да бъде подадена към търговеца по няколко начина и в различни канали за комуникация.
При устното оплакване можеш да използваш гласов канал, който предлага фирмата- телефон, кол център, гласова връзка през интернет платформа, присъствено в магазин.
Писмената форма може да е специално разработена електронен формуляр или под формата на чат, достъпен на сайта на търговеца, може да е жалба на хартиен носител, подадена в магазин или отдел за приемане на жалби, в свободен текст по мейл, контактната форма на сайта на фирмата или в електронна платформа. Тя може да бъде подадена в собствен или външен партньорски за търговеца канал, какъвто е онлайн платформата на НАИС- nais.bg.
Не всички фирми имат собствена електронна форма за подаване на жалби. Повечето търговци смятат, че е достатъчно да имат просто контактна форма на сайта си, мейл, телефон за връзка, където жалбата се подава в свободен текст. При такъв случай е важно жалбоподателя да знае, че:
Ако искаш да подадеш жалба срещу търговец, можеш да го направиш на nais.bg, като преди това си направиш регистрация тук.
Важно е да се знае, че пътят на преговорите дава шанс за намиране на взаимноизгодно решение и запазване на партньорството между клиент и търговец. Добре да се опита преди да се търсят права по съдебен път или подаване на сигнал директно към КЗП, след които със сигурност взаимоотношенията между страните се разрушават.
Следи Новините на НАИС и по-специално рубриката „Потребителска читанка“, за още съвети и полезна информация относно правата ти и начините, по които алтернативното решаване на спорове – АРС могат да ти помогнат при спор с търговец.
Последвай и профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook, за да си винаги в час с най-новото в областта на онлайн решаването на потребителски спорове.