В онлайн Център за АРС НАИС решаването на потребителски спор може да се извърши по два начина:
Услугата е напълно безплатна за потребители.
И двете процедури се осъществяват онлайн, в НАИС платформата, чрез съобщения в общ екран, удобно, от всяка точка в страната, по всяко време. Потребителите и търговците получават известия на мейл адреса, който са подали при регистриране, за нови събития в преговорите помежду им на онлайн платформата.
В Център за АРС НАИС жалби могат да подават всички потребители, останали неудовлетворени от услугата на търговец, при следните изисквания:
Регистрираният вече потребител, подава жалба, чрез натискане на бутон ПОДАЙ ЖАЛБА и попълва в екрана необходимата информация. Той трябва да напише точно e-mail адреса и името на фирмата, към която е жалбата, защото системата автоматично я препраща към търговеца. Ако последният вече има регистрация в НАИС платформата и жалбоподателя изписва правилно наименованието му, системата ще го покаже в падащо меню, за да бъде избрано.
При правилно изписани данни на търговеца, системата препраща жалбата към него, на e-mail адреса, който е посочил потребителят.
Търговецът получава електронен мейл, в който вижда, че потребителят е подал жалба към него. За да види съдържанието на жалбата, той трябва да е:
При отзоваване от страна на търговеца, по жалбата могат да стартират директни преговори или медиация между двете страни.
Регистрация на потребител или търговец в платформата може да се направи тук.