КАКВО НОВО: НАИС ВЗЕ УЧАСТИЕ НА ЕВРОПЕЙСКА ПОТРЕБИТЕЛСКА КОНФЕРЕНЦИЯ 2021

На 15.03.2021, Световния ден на потребителите, се проведе ежегодната потребителска конференция. За пръв път тя се провежда онлайн. Повече от 700 участници, създатели на потребителски политики, национални правоприлагащи органи, академични среди, потребителски и бизнес организации и представители на младежта обсъждаха оперативните приоритети за предстоящата година, свързани с реализирането на Програмата за потребителите.

Срещата се проведе под егидата на председателството на Португалия и Европейската комисия.

Четири семинара бяха фокусирани върху въздействието на Covid върху защитата на потребителите, екологизиране на потреблението, прилагане на правата на потребителите в цифровата трансформация. В дискусиите на семинара на тема „Защита на потребителите в дигиталната ера - Как да ускорим прехода?“ се включи с предложения и Изпълнителният директор на НАИС, г-жа Свилена Насалевска.

За предложенията на тези семинари гласуваха всички участници.  Ето кои се откроиха най-много между тях и как бяха подредени като приоритети от гласуващите- в скоби е даден процентът на участниците гласували за предложението.

  1. Законодателството на ЕС трябва да установи ясни отговорности за електронните платформи, които да предотвратяват и да реагират на измами спрямо потребителите от техните бизнес партньори (50%).
  2. Да се ​​оборудват правоприлагащите органи с подходящи инструменти за електронно изпълнение (като eLab) за откриване на нарушения в цифровата среда (43%).
  3. Приемане на подход за анализ на жизнения цикъл на продуктите. Комисия, държави-членки и заинтересованите страни да работят заедно за съгласуване на общи за този подход. (36%).
  4. Държавите-членки трябва да осигурят възстановяване на разходите на потребителите за отменени пътувания (29%).

5.Насърчаване на инициативи за обучение на потребители относно устойчиво потребление, включително чрез целенасочени действия, насочени към специфични сегменти от потребители, като млади и възрастни потребители (29%).

6.Да се ​​организира годишен семинар с властите, бизнеса и заинтересованите страни относно потребителите предизвикателства в дигиталното общество (21%).

  1. Представителни действия: семинар по изпълнението (20%).
  2. По-нататъшно разработване на насоки за прилагането и прилагането на правото на потребителите в областта на „зелени“ претенции (19%).
  3. Национална мрежа от заинтересовани страни по правоприлагането (13%).
  4. Меморандум за разбирателство относно сътрудничеството в областта на правоприлагането (13%).
  5. Подкрепа за потребители с ниски доходи, чиято уязвимост е влошена от пандемията

(10%).

  1. Извършване на проверка на фалшиви и подвеждащи отзиви (8%).

 

Не пропускайте следващите публикации в секция Новини на nais.bg. В рубриката „Потребителска читанка“ ще ви разкажем за най-интересните заключения от проучването на Европейската комисия, проведено през 2020, относно потребителските навици и начина, по който пандемията от Covid-19 е рефлектирала на европейските потребители.

В рубриката „Наръчник за търговски лидери“ ще продължим поредицата „ХУБАВО ИЛИ ЛОШО НЕЩО ЛИ СА ОПЛАКВАНИЯТА НА КЛИЕНТИТЕ И КОЛКО СТРУВА ЕДНА ПОДЦЕНЕНА ЖАЛБА?“

Ако сте останали недоволни при покупка на продукт и услуга, не забравяйте, че можете да обсъдите проблема с търговеца. Онлайн платформата за решаване на спорове на НАИС дава възможност да проведете преговори с него онлайн, covid-19-free, в писмен чат и да потърсите правата си. Ако не споразумеете, винаги можете да поискате в преговорите да се включи трето, независимо и безпристрастно лице, медиатор, който да ви подпомогне да намерите взаимно изгодно решение на спора. Подайте жалба тук.

Последвайте и профилите на НАИС в  LinkedIn и Facebook, за да сте винаги в час с най-новото в областта на онлайн решаването на потребителски спорове.

 
Публикувано на 19.03.2021г. Обратно в новини