На 15.03.2021, Световния ден на потребителите, се проведе ежегодната потребителска конференция. За пръв път тя се провежда онлайн. Повече от 700 участници, създатели на потребителски политики, национални правоприлагащи органи, академични среди, потребителски и бизнес организации и представители на младежта обсъждаха оперативните приоритети за предстоящата година, свързани с реализирането на Програмата за потребителите.
Срещата се проведе под егидата на председателството на Португалия и Европейската комисия.
Четири семинара бяха фокусирани върху въздействието на Covid върху защитата на потребителите, екологизиране на потреблението, прилагане на правата на потребителите в цифровата трансформация. В дискусиите на семинара на тема „Защита на потребителите в дигиталната ера - Как да ускорим прехода?“ се включи с предложения и Изпълнителният директор на НАИС, г-жа Свилена Насалевска.
За предложенията на тези семинари гласуваха всички участници. Ето кои се откроиха най-много между тях и как бяха подредени като приоритети от гласуващите- в скоби е даден процентът на участниците гласували за предложението.
5.Насърчаване на инициативи за обучение на потребители относно устойчиво потребление, включително чрез целенасочени действия, насочени към специфични сегменти от потребители, като млади и възрастни потребители (29%).
6.Да се организира годишен семинар с властите, бизнеса и заинтересованите страни относно потребителите предизвикателства в дигиталното общество (21%).
(10%).
Не пропускайте следващите публикации в секция Новини на nais.bg. В рубриката „Потребителска читанка“ ще ви разкажем за най-интересните заключения от проучването на Европейската комисия, проведено през 2020, относно потребителските навици и начина, по който пандемията от Covid-19 е рефлектирала на европейските потребители.
В рубриката „Наръчник за търговски лидери“ ще продължим поредицата „ХУБАВО ИЛИ ЛОШО НЕЩО ЛИ СА ОПЛАКВАНИЯТА НА КЛИЕНТИТЕ И КОЛКО СТРУВА ЕДНА ПОДЦЕНЕНА ЖАЛБА?“
Ако сте останали недоволни при покупка на продукт и услуга, не забравяйте, че можете да обсъдите проблема с търговеца. Онлайн платформата за решаване на спорове на Център за АРС НАИС дава възможност да проведете преговори с него онлайн, covid-19-free, в писмен чат и да потърсите правата си. Ако не споразумеете, винаги можете да поискате в преговорите да се включи трето, независимо и безпристрастно лице, медиатор, който да ви подпомогне да намерите взаимно изгодно решение на спора. Подайте жалба тук.
Последвайте и профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook, за да сте винаги в час с най-новото в областта на онлайн решаването на потребителски спорове.