Наръчник за търговски лидери: ОРС платформата и опциите, които дава на търговците

Знаеш ли че, в онлайн платформата на Европейски съюз, по-известна като ОРС платформата, могат да се подават жалби срещу потребители? Ако си търговец със седалище в ЕС или Норвегия, Исландия и Лихтенщайн, можеш да подадеш жалба срещу потребител, ако е с местоживеене в Белгия, Германия, Люксембург или Полша. Това може да се случи в ОРС платформата на ЕС. Само че, не за всички случаи важи това. Все още в тази платформа се решават само казуси, свързани с онлайн покупки и продажби.

Представи си, че имаш онлайн магазин в Полша. Имаш потребител, който постоянно поръчва стоки от теб, генерираш разходи да ги изпратиш в неговата държава, но той не се появява да си ги получи. Имаш възможност да подадеш жалба срещу него и да се опиташ да разрешиш спора си в платформата, със съдействието на орган за алтернативно решаване на спорове- АРС.

За да стартираш такава процедура, най-напред трябва да си направиш регистрация в платформата.

Другото, което можеш да правиш през ОРС платформата е да избереш да водиш преговорите директно с потребителя под формата на чат, също както в онлайн платформата на НАИС nais.bg.

Разликата е, че не можеш да преминеш от директни преговори към процедура по АРС. Единствената опция е преговорите да бъдат прекратени и след това от бутон ПРОЕКТИ да поискаш казуса да се разгледа от АРС орган.

Ако си член на НАИС е добре да посочиш от списъка с АРС органи, който ти се предлага НАИС като предпочитан орган, защото жалбите могат да се окажат в друг, орган, с който нямаш традиции да работиш.

Повече за това какъв е механизмът за подаване на жалби през центъра за АРС на НАИС можеш да прочетеш на сайта nais.bg, а в Новините ще откриеш интересна информация в рубриката ни „Наръчник за търговски лидери“.

Ако имаш интерес за асоциирано членство в НАИС, можеш да се информираш подробно как става това в секция За търговци на нашия сайт.

Ако преди да ни станеш член имаш въпроси, можеш да ни пишеш на office@nais.bg, в нашата контактна форма, а защо не и в месинджър или коментари на Facebook и LinkedIn страниците ни.

Следи за следващите публикации от тази поредица, посветена на добрите практики в работата с жалби, от рубриката „Наръчник за търговски лидери“  в страницата НОВИНИ  на nais.bg, както и в профилите на НАИС в  LinkedIn и Facebook.

Публикувано на 01.08.2022г. Обратно в новини