Наръчник за търговски лидери: Съветите на НАИС относно потребителските жалби- Част 1

За да можете да се справите по най-добрия начин с жалбите на вашите недоволни клиенти, прочетете съветите на Център за алтернативно решаване на потребителски спорове- НАИС.

Съвет 1: Информирайте потребителите относно политиката ви за подаване на жалби

 

За да предотвратите изгубване на клиенти, подаване на сигнали директно в Комисията за защита на потребителите (КЗП), без да ви е дадена възможност сами да оправите проблем, или стартиране на съдебно производство от страна на недоволни потребители, трябва да имате ясна, добре описана процедура за подаване на жалба на сайта си. Всички онлайн търговци са задължени да имат описание за възможността за провеждане на извънсъдебни процедури по решаване на спорове с клиентите. Необходимо е да се посочат линкове към:

  • ОРС платформата на ЕС- europa.eu/consumers/odr
  • Сайтовете на органите по АРС, а именно, nais.bg, за Центъра за АРС на сдружение НАИС и/или помирителните комисии на КЗП.

Ако сте асоцииран член на НАИС, трябва да упоменете това в политиката за оплаквания и да насочите клиентите си към сайта на НАИС, nais.bg, за подаване на жалби или търсене на съдействие от органа при липса на споразумяване. Трансгранични спорове, т.е., такива, при които клиентът ви се намира в друга държава от ЕС, се решават в ОРС платформата на ЕС. Там е необходимо да  изберете НАИС като орган за решаване на всеки конкретен спор. Разбира се, можете да изберете и някоя от помирителните комисии на КЗП.

Ако имате интерес за асоциирано членство в НАИС, можете да се информирате подробно как става това в секция За търговци на нашия сайт.

Ако преди да ни станете член имате въпроси, можете да ни пишете на office@nais.bg, в нашата контактна форма, а защо не и в месинджър или коментари на Facebook и LinkedIn страниците ни.

Следете за следващите публикации от тази поредица, посветена на добрите практики в работата с жалби, от рубриката „Наръчник за търговски лидери“  в страницата НОВИНИ  на nais.bg, както и в профилите на НАИС в  LinkedIn и Facebook.

 
Публикувано на 21.04.2022г. Обратно в новини