Много са причините търговец да има регистрация в ОРС платформата на ЕС. Припомняме, че тя дава възможност на B2C онлайн търговците да работят по жалби на техни клиенти с механизмите на алтернативното решаване на спорове- АРС.
Първата причина е, че всички, които се занимават с електронна търговия с крайни клиенти са задължени по закон на сайта си да сложат линк към адреса ec.europa.eu/consumers/odr, на видимо място, за да ориентират потребителите си, че могат в нея да подават жалби.
Втората е, че ако потребител подаде жалба срещу търговец, той пак ще получи регистрация, защото потребителят ще я направи, но търговецът няма да е подготвен да реагира на жалбата, така, както, ако сам и осъзнато се е регистрирал. Да не говорим, че може да стане грешка при въвеждането на данните му от трето лице и те да не са верни. При вече създаден от него самия профил, търговецът по-лесно управлява и организира процеса по постъпилите жалби.
На трето място ще помена, че ОРС платформата дава възможност търговец да подаде жалба срещу потребител. Как и в кои случаи това е възможно, може да се прочете в публикацията ОРС платформата и опциите, които дава на търговците.
Всъщност самото регистриране е много лесно и бързо, както на български, така и на всеки от езиците на държавите членки от ЕС. То може да се осъществи от екрана за регистрация в платформата. Там се въвежда име и фамилия на потребителя, който осъществява регистрацията. Добре е това да е човекът, който основно ще оперира с ОРС платформата- юрист, ръководител отдел Обслужване на клиенти, др. Въвежда се фирмен мейл адрес и се избира езикът, на който ще се използва предимно платформата.
Получава се мейл за потвърждение с линк, от който може да се продължи нататък и в екрана, който се отваря се избира бутон СЪЗДАВАНЕ НА НОВА ОРГАНИЗАЦИЯ.
В следващия екран се попълват повече данни за фирмата- адрес, уебсайт, официален мейл адрес и т.н. С бутон СЪЗДАВАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИЯ се финализира процеса.
Напомняме, че когато се получи жалба от клиент, членовете на НАИС е добре да посочат НАИС като предпочитан орган за решаване на спора, защото жалбите могат да се окажат в друг орган, с който нямат традиции да работят.
Повече за това какъв е механизмът за подаване на жалби през центъра за АРС на НАИС може да се прочете на сайта nais.bg, а в Новините има интересна информация в рубриката ни „Наръчник за търговски лидери“.
При интерес за асоциирано членство в НАИС, повече информация може да се получи в секция За търговци на нашия сайт.
Въпроси могат да се зададат на office@nais.bg, в нашата контактна форма, а защо не и в месинджър или коментари на Facebook и LinkedIn страниците ни.
Следете за следващите публикации от тази поредица, посветена на добрите практики в работата с жалби, от рубриката „Наръчник за търговски лидери“ в страницата НОВИНИ на nais.bg, както и в профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook.