Алтернативното решаване на спорове (АРС) дава възможност на търговците да преговарят с клиентите си по техни жалби с помощта на трето, независимо и безпристрастно лице- орган за АРС. Потребител може да подаде жалба срещу търговец в онлайн платформата nais.bg, независимо дали последния има регистрация в нея или не.
НАИС съветва търговците сами да си направят регистрация и да уведомят клиентите си, че могат да подават жалби в нея, както и да преговарят по тях директно или със съдействието на трето независимо, неутрално и безпристрастно лице, медиатор. Ако в платформата се получи жалба срещу търговец, той получава съобщение за това.
Вижте още съвети във връзка с жалбите на потребители в поредицата от рубрика „Наръчник за търговски лидери“-Съветите на НАИС относно потребителските жалби- част 1, част 2, част 3, част 4, част 5, част 6.
С настоящето видео в нашия YouTube канал ви показваме как да си направите регистрация в онлайн платформата за АРС - nais.bg.
ВАЖНО! АКО СТЕ B2C ТЪРГОВСКА ФИРМА, РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ В ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА НА ЦЕНТЪР ЗА АРС НАИС ДО КРАЯ НА 2022 Г. И РЕШАВАЙТЕ СПОРОВЕТЕ СИ С ПОТРЕБИТЕЛИ ПО ТЕХНИ ЖАЛБИ ЧРЕЗ ДИРЕКТНИ ПРЕГОВОРИ БЕЗПЛАТНО В РАМКИТЕ НА 3 МЕСЕЦА ОТ РЕГИСТРАЦИЯТА И/ИЛИ ВЕДНЪЖ ЧРЕЗ АРС ПОД ФОРМАТА НА МЕДИАЦИЯ*.
*За да се разгледа безплатно медиация по промоцията, материалният интерес трябва да е под 2000 лв.
Следете nais.bg/news, рубриката "Наръчник за търговски лидери" за още съвети, касаещи жалбите на потребителите.
Повече за това какъв е механизмът за подаване на жалби през центъра за АРС на НАИС можете да прочетете на сайта nais.bg, а в Новините ще откриете интересна информация в рубриката ни „Наръчник за търговски лидери“.
Последвате и профилите на НАИС в LinkedIn и Facebook, за да сте винаги в час с най-новото в областта на онлайн решаването на потребителски спорове.