В първата част от серията съвети на НАИС към търговците относно потребителските жалби изяснихме необходимостта от наличие на добре описана процедура за жалби на уеб сайта ви.
Във втора част продължихме с въпроса, защо трябва да се диверсифицират каналите за подаване на жалби от клиентите.
В третата наблегнахме на необходимостта да се водят директни преговори с жалбоподателите, за да се търси решение на спора с тях.
В четвърта разяснихме кои са наличните АРС органи в България, за да можете да изберете с кои от тях да си партнирате в случай на ескалиране на спор с жалбоподател.
В пета част разказваме какъв е пътят на жалбата в собствената електронна платформа за решаване на спорове nais.bg.
В тази последна част разказваме как се процедира в онлайн платформата за решаване на потребителски спорове на Европейски съюз, в която Център НАИС също разглежда казуси.
Пътят на жалбата в ОРС платформата на ЕС
В онлайн платформата ЕС след когато се подаде жалба, системата информира по електронен път търговеца за това. Последният избира орган, който да се заеме с решаването на спора. Списъкът от опции за България включва помирителните комисии на КЗП и НАИС. След като фирмата избере орган, жалбоподателят трябва да се съгласи с него или да предложи друг орган. Разликата с онлайн платформата на НАИС е, че няма общ екран за чат, но има възможност да се насрочват виртуални или присъствени срещи. Също така, има опция, НАИС да ви предложи случаят да се разгледа в собствената онлайн платформа, ако прецени, че това ще е по-удобно за всички страни.
Повече за това какъв е механизмът за подаване на жалби през центъра за АРС на НАИС можете да прочете на сайта nais.bg, а в Новините ще откриете интересна информация в рубриката ни „Наръчник за търговски лидери“.
Ако имате интерес за асоциирано членство в НАИС, можете да се информирате подробно как става това в секция За търговци на нашия сайт.
Ако преди да ни станете член имате въпроси, можете да ни пишете на office@nais.bg, в нашата контактна форма, а защо не и в месинджър или коментари на Facebook и LinkedIn страниците ни.
Следете за следващите публикации от тази поредица, посветена на добрите практики в работата с жалби, от рубриката „Наръчник за търговски лидери“ в страницата НОВИНИ на nais.bg, както и в профилите на НАИС в Facebook и LinkedIn.